1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem
strony internetowej www.engraf.pl jest Engraf Pro Spółka z
Ograniczoną Odpowiedzialnością, adres siedziby: ul. Opaczewska
25/26, 02-372 Warszawa, adres do doręczeń: ul. Opaczewska 25/26, 02-
372 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS:
0000947052, NIP: 7011069631, REGON: 521013918, adres poczty
elektronicznej: biuro@engraf.pl dalej „Administrator”, będąca jednocześnie
Usługodawcą. Miejsce wykonywania działalności: ul. Orzeszkowej 55, 05-
820 Piastów, adres do doręczeń: ul. Orzeszkowej 55, 05-820 Piastów, NIP:
7011069631, REGON: 521013918, adres poczty
elektronicznej: biuro@engraf.pl, zwany/a dalej „Administratorem”.
2. Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony
internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane
dalej RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja
2018 r.
2. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES
ZBIERANIA DANYCH
1. CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA. Administrator
przetwarza dane osobowe za pośrednictwem strony www.engraf.pl w
przypadku:
. skorzystania przez użytkownika z formularza kontaktowego. Dane
osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO
jako prawnie usprawiedliwiony interes Administratora.
2. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH
OSOBOWYCH. Administrator przetwarza następujące kategorie danych
osobowych użytkownika:
. Imię i nazwisko,
a. Adres e-mail,
b. Numer telefonu,
3. OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH. Dane osobowe
użytkowników przechowywane są przez Administratora:
. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie
umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po
tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia
roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia
okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności
gospodarczej – trzy lata.
a. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda,
tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody
przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń
jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone
wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia
okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności
gospodarczej – trzy lata.
4. Podczas korzystania ze strony internetowej mogą być pobierane
dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera
użytkownika lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny,
rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
5. Od użytkowników mogą być także gromadzone dane nawigacyjne,
w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub
innych czynnościach, podejmowanych na stronie internetowej. Podstawą
prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes
Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu
korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie
funkcjonalności tych usług.
6. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne.
7. Dane osobowe będą przetwarzane także w sposób zautomatyzowany w
formie profilowania, o ile użytkownik wyrazi na to zgodę na podstawie art. 6
ust. 1 lit. a) RODO. Konsekwencją profilowania będzie przypisanie danej
osobie profilu w celu podejmowania dotyczących jej decyzji bądź analizy
lub przewidywania jej preferencji, zachowań i postaw.
8. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony
interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że
zbierane przez niego dane są:
. przetwarzane zgodnie z prawem,
a. zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i
niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
b. merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w
jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci
umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest
to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
3. UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH
1. Dane osobowe użytkowników przekazywane są dostawcom usług,
z których korzysta Administrator przy prowadzeniu strony internetowej.
Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od
uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom
Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych
(podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich
przetwarzania (administratorzy).
2. Dane osobowe użytkowników są przechowywane wyłącznie na terenie
Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
4. PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ
ICH POPRAWIANIA
1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych
osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia
przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia
sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu
na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie
zgody przed jej cofnięciem.
2. Podstawy prawne żądania użytkownika:
. Dostęp do danych – art. 15 RODO
a. Sprostowanie danych – art. 16 RODO.
b. Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art.
17 RODO.
c. Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO.
d. Przeniesienie danych – art. 20 RODO.
e. Sprzeciw – art. 21 RODO
f. Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
3. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać
stosowną wiadomość e-mail na adres: biuro@engraf.pl.
4. W sytuacji wystąpienia przez użytkownika z uprawnieniem wynikającym
z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego
spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego
otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania
lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu
miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując
użytkownika uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania –
o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
5. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych
narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść
skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. PLIKI „COOKIES”
1. Strona Administratora używa plików „cookies”.
2. Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia
usług na stronie internetowej. W plikach „cookies” znajdują się informacje
niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one także
możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony
internetowej.
3. W ramach strony stosowane są rodzaje plików „cookies”: sesyjne i stałe
. „Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu
wylogowania (opuszczenia strony).
a. „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu
końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików
„cookies” lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
4. Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego
poznania sposobu interakcji użytkownika w zakresie zawartości strony.
Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej
przez użytkownika, typie strony, z jakiej użytkownik został przekierowany
oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty użytkownika na stronie internetowej.
Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych użytkownika,
lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.
5. Użytkownik ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików
„cookies” do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie
swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach
obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania
(przeglądarki internetowej).
6. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające
ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń
oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza
dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem
przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem
obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub
zniszczeniem.
2. Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające
pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych
osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje
się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa
polskiego.